Content marketing
Opdateret: 3. mar. 2020
Sådan opbygger du en content marketing strategi.
Som forbrugere bliver vi konstant udsat for budskaber i de forskellige medier, som vi nu engang benytter. Virksomheder vil gøre os opmærksomme på deres tilstedeværelse på Facebook, Instagram og Snapchat – kun for at nævne nogle få. Ud fra de mange virksomheder, der forsøger at få netop din opmærksomhed, hvordan kan man så som kommunikationsmedarbejder nå lige præcis dig, når du bliver bombarderet med 1500 budskaber om dagen på de sociale medier?

Skab volume til din hjemmeside
”Content is king” sagde Bill Gates i 1996 – det er stadig aktuelt! Content marketing er en strategisk markedsførings vej, som fokuserer på at skabe og distribuere værdifuldt, relevant og konsekvent indhold. Det kan være en blog, klumme, nyheder - kald det hvad du vil - som skaber volume og trafik til din hjemmeside.

I bund og grund handler det om at skabe en værdi hos forbrugeren, så det bestemte produkt eller service købes.
Det lyder nemt nok – men hvordan kan du få flere at føle, at de har brug for lige akkurat dit produkt? En måde er content marketing strategi. Denne strategi vil jeg uddybe med en figur, som du kan få inspiration af, når du skal kaste dig ud i strategien. Du kan selvfølgelig tilpasse den lige præcis, som du ønsker.
Mål & KPI
Mål og KPI (key performance indicators) er vigtigt, når du kaster dig over en content marketing strategi. De taktiske mål og handlinger er også gode at have styr på – så kan du eventuelt planlægge 1 måned ad gangen for at have styr på det hele.

Facebook annonce
Skal du igang med Facebook annoncering? Læs med, hvor og hvordan du opretter annoncen og hvad du på forhånd skal have defineret.