Google Ads – vigtige overvejelser og gode tips til dig

Opdateret: 1. jul. 2020

Ved du også, at Google Ads er en gylden mulighed for dig til at danne kendskab til din service/produkt, skabe trafik til din hjemmeside/webshop og øge pengene i din kasse? Ikke? Jamen læs med og oplev din verden forandre sig.


paere-der-syboliserer-gode-tips-til-google-ads

Fordele ved at vælge Google Ads

Først er det vigtigt lige at pointere, at når dine kunder, eller potentielle kunder, skal finde informationer eller købe et produkt, så søger de jo højt sandsynligt efter det på Google. Din annonce på første side på Google gør faktisk dine kunder en tjeneste. De søger – finder din service eller dit produkt = win-win.


Vælg de rigtige søgeord

Når du nu har afgjort, at Ads er bare vejen frem for dig, bør du udarbejde en søgeordstrategi. Vælg de rigtige søgeord. Vær virkelig omhyggelig med dit valg af søgeord, hvor din potentielle kunde er klar til at købe. Og hvordan gør man så det?

Tænk på kunderejsen

Det er smart at tænke på hele kunderejsen, når du bygger dine annoncer. Nogle ord byder du på for at skabe kendskab til dig. Andre søgeord skaber trafik til din hjemmeside og så er der de søgeord, der skaber konvertering. Tænk på alle de forskellige skridt i kunderejsen FØR du bruger al dit budget i Google Ads.


Forskellige typer af annoncer

Når din annonce vises på Google, er der en potentiel kunde, der leder lige præcis efter det du tilbyder (SEA – search engine advertising/annoncering). Der er forskellige typer af annonce-kampagner, du kan vælge imellem, nå du går i gang med at annoncere.

5 forskellige typer kampagner i Google ads:


  1. Google

  2. Display (banner)

  3. E-commerce/shopping

  4. Video

  5. App

PC-på-bord-google

Google – Din annonce bliver altså vist på Google (når der er en kunde der har søgt efter et af dine søgeord). Samtidigt kan din annonve blive vist i Google Play, Google Shopping, Google billeder og Google Maps.


Banner – Din annonce kan nå dine kunder, mens de ser på deres favorit websider, viser venner en YouTube video, tjekker deres Gmail.


Shopping – hvis du har en webshop, der sælger fysiske produkter, kan du bruge denne type af annoncer til at booste trafikken til din webshop eller til din lokale fysiske butik.


Video – (eksempel: du har lige åbnet en resturant) Din annonce vises på YouTube af dem, der ser andre videoer om mad eller restauranter. Denne type lader dig også nå ud til de mennesker, som besøger mad-relaterede hjemmesider – blogs, der f.eks. omhandler specifikke ingredienser, websider der giver restaurant-anmeldelser.


App – Din annonce vises på tværs af Googles apps – Youtube, Google Play, Google Discover (bare for at nævne nogle). Til denne type annoncer er der nogle andre ”regler” end de andre, som jeg mener du bør kende og læse op på, før du kaster dig ud i det 😉


Kvalitetsresultat - PIK

Jo højere din CTR (Click Through Rate) er, jo højere kvalitetsresultat har du.


Det betyder for dig

Har du budt på et søgeord, der får mange clicks, får du automatisk flere besøgende og potentialet for konvertering er høj. Selvfølgelig er der så andre elementer, der skal være i orden – annoncen skal pege til en side, der faktisk handler om det kunden har søgt. Landingssiden skal også være konverterings optimeret, så du får PIK (rolig nu: Penge I Kassen).


 

Facebook annoncering

Se iøvrigt indlægget om Facebook-annoncering, hvis du også vil annoncere på sociale medier.

12 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle