Google Analytics - derfor bør du prioritere Analytics
Få statistik på dine besøgende med Google Analytics. Hold styr på, hvilke sider på din hjemmeside, der ranker og hvilke, du bør revidere.
Vil du forbedre din hjemmeside og finde ud af, hvor du skal bruge din tid? Hvilken effekt har det, du har arbejdet så hårdt på? Vil du i det hele taget optimere dit site?
Dette kan Google Analytics hjælpe dig med. Med Analytics kan du målrette dine webtekster og holde styr på dine annoncer på henholdsvis Google eller de sociale medier.

Det kan Google Analytics gøre for dig
Google Analytics sporer dine besøgende fra alle de forskellige medier og platforme, der henviser til din hjemmeside.
Det kan eksempelvis være fra:
Søgemaskiner
Annoncer/Reklamer
PPC annoncer (Pay-per-click fra f.eks. Google Ads., Facebook, Instagram, Snap Chat ol.)
e-mails
youtube
links i PDF-dokumenter.
Det betyder for dig
Du kan altså synliggøre dig markant og Google Analytics vil fortælle dig:
hvor dine brugere kommer fra
hvad de søger på din side (hvis der selvfølgelig er en søgefunktion)
hvilke og hvor mange sider de ser på
den gennemsnitlige besøgstid
hvilke annoncer, der får de fleste ind på din webside
hvilke sider, der i fleste tilfælde leder til salg/booking
og meget, meget mere.
Du kan altså justere din webside lige præcis efter dine kunder og effektivisere og styrke dine marketingstiltag.

Det skal du være opmærksom på med Google Analytics
Der er forskellige ting, du skal være opmærksom på og som du bør vide, når du kaster dig over Analytics. Selvom du helt sikkert kan forbedre dine kommunikations- og marketingsinitiativer, er der nogle ting programmet IKKE kan:
Kan ikke spore dine brugere på tværs af enheder og browsere.
Sporer, at en side åbnes, men ikke, hvad der sker på siden
Sporer kun trafikkilde på besøg, der kommer via en anden hjemmeside
Sporer ikke altid alle besøgende (dette kan f.eks. være tilfældet, hvis opt-out - når kunder selv vælger IKKE at eksponeres for annoncer.)
Hjælp til at planlægge dit webindhold
Har du iøvrigt brug for en strategi til at målrette dit webindhold? Læs om content marketingsstrategi, og hvordan du kan planlægge dine mål, KPI, sociale medier og taktiske mål & handlinger.