Tips & tricks til dine nyhedsbreve - Lav din egen nyhedsbrev skabelon, så du får flere tilmeldinger

"Aarg, Jeg får ingen (eller få) nye tilmeldinger til mine nyhedsbreve. Jeg gør jo alt det jeg skal"... Naah, det gør du så ikke.

Jeg vil i dette blogindlæg fokusere på 3 overordnede punkter:

  1. Hvilken fejl, du sansynligvis begår

  2. Hvordan brugerene læser dit forsøg på tiltrække dem

  3. Hvordan du retter op på fejlen

Der findes hverken en "nyhedsbrev-skabelon" eller "nyhedsbrev-program", du kan downloade, der fixer dit problem. jojo, du kan finde allemulige forskellige nyttige måder at få en "quick-fix" løsning, men e-mail marketing kræver en udarbejdet strategi og målsætning for at opnå det bedste resultat. Nyhedsbrev skabelonen bør du altså selv lave, fordi DU kender bedst din forretning og dine kunder!

 

Læs min artikel om digital markedsføring for god inspiration og nyttige tips til din kamp med strategiplanlægning, e-mail marketing, content marketing, søgeordsanalyse, så du tiltrækker mere trafik og styrker din omsætning).

 

Hvorfor fungerer det ikke med de tilmeldinger?

Lad os starte med årsagen til, det går galt for dig.


Nix, der er ingen mennesker (udover måske din mor eller far), som besøger din webside, ser din "Tilmeld dig.."-promovering og tænker "heey, det er svaret på mine ønsker. Jeg elsker bare at få flere af de der kedelige nyhedsbreve! Det ser bare ud at tilfredsstille mine behov - jeg tilmelder mig straks".



Den barske sandhed er, at dine besøgende hellere vil stikke sig selv i øjet - sorry 😔


Det du skriver - og hvad dine brugere læser

Dette er, hvad der faktisk sker, når din formulering eller markedsføring ikke tiltrækker læsere:


Du skriver


Besøgende læser

Hvad skal du så gøre?

Du skal forstå, at du skal give noget i bytte for din læsers e-mailadresse.

Du skal derfor tænke sådan:


Kunder (eller potentielle nye kunder) tilmelder sig ikke for at få e-mails - de tilmelder sig for den værdi, den giver dem - det, de kan bruge til noget


Det, at du giver dem noget i bytte for deres e-mailadresse kaldes for at give dem en "freebie" eller "goodiebag" (og nu nærmer vi os stille og roligt til et andet problem, så bliv hængende).


Freebie og goodiebags

En freebie/goodie kan være:

En gratis e-bog

En tjekliste

"how-to"

Tutorial

Guide til...

osv.


Til jer, der driver webshops kan jeres goodie-bag være:

  • 50, 85, 100 kroner i rabat på første køb (et specifikt beløb konverterer bedre end fx 10 procent).

  • Gode guides til at lave den perfekte gave selv (Hvis du sælger nipsting i din webshop. Du sælger "den bedste gave", hvor du med fordel optage en strikke-tutorial, hækle et hjerte eller stjerne, lave den sødeste og flotteste uro til dåbsgave eller hvad det er DU har kompetencer indenfor).

  • Konkurrencer (jada, de virker endnu).

Konceptet "giv en freebie" er der heldigvis mange, der har fanget. Men de oplever dog stadig, at det ikke fungerer.

Hvilket bringer mig til:


Jeg undskylder for den barske retorik - det er kærligt ment 😊


Dine titler med noget-i-den-her-stil duer bare ikke 👇

Tips og tricks til et perfekt liv

Tips til jobansøgninger

Tips til jobsamtalen

Gode råd til at dekorere dit hjem

...Og jeg kunne blive ved!


Det er simpelthen for ukonkret.

Jeg (altså din besøger) har en travl hverdag med arbejde, praktiske ting og børn, så nej, jeg gider ikke at give min e-mail adresse for at få de "tips og tricks", som jeg meget lettere selv kan Google mig frem til - hurtigere, end at modtage din freebie.

Indhold og formuleringer, som er nice-to-have fanger ikke dine kunder og får dem bestemt ikke til at ville tilmelde sig dine nyhedsbreve. Du skal altså skrive til dine læsere som om du kender dem og deres behov og få dem til at VILLE tilmelde sig dine e-mails.


Nice to have VS need to have

Dine titler og dit indhold skal være need-to-have for dine læsere.

Titler som "gode råd til..." og "Tips & tricks til..." er nice-to-have. Så hold dig fra at formulere det sådan. Vær konkret!


Et eksempel:

Hvis dette indlæg var en mail istedet, og titlen på dette var: "Tips & tricks til dine nyhedsbreve"

.. så var min freebie nice-to-have.

Men ved at supplere med ordene: "...du kan tiltrække kunder og få flere tilmeldinger på" så bliver den need-to-have. Ja, den indeholder formuleringen "Tips & tricks til", men den er konkretiseret til at give mine læser gode råd til noget konkret 👆 Kan du se forskellen?

Du skal altså tænke: "Hvordan skal jeg formulere min titel, så den er værdifuld for mine læsere?" så de rent faktisk kan bruge det til noget i praksis.


Tag et kig på tilmeldings-feltet på din webside

Består det "Jeg vil hellere stikke mig selv i øjet"-testen?

Er titlen og indholdet, du tilbyder et værdifuldt bytte for at få e-mailadressen fra din læser? - Er det konkret og specifikt nok? Altså er det nice-to-have eller need-to-have?


Sæt i gang 😉

 

10 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle